10 May 2011

peLaJar cErdIkkk??hahaha


Kisah ini berlaku di salah sebuah sekolah di Malaysia.. Kini pelajar paling cerdik telah ditemui sebagai pengganti pelajar cerdik Amalina kita! Tahniah..teruskan bacaan anda utk menemui jawapannya:     Seorang guru, Cikgu Murni (Umur: 22) menghadapi masal...ah dengan salah seorang muridnya (Abu). Lalu guru ini bertanya kepada murid tersebut : "Apa sebenarnya masalah awak, Abu?"   Lalu Abu menjawab, "Saya terlalu cerdik untuk berada di darjah 4, kakak saya menduduki UPSR dan saya lebih cerdik dari dia, maka saya seharusnya berada di tempat yang sama juga!".   Cikgu Murni dah tak tertahan. Dia bawa Abu ke pejabat pengetua. Sementara Abu menunggu di ruang tamu, Cikgu Murni terangkan keadaan tersebut kepada pengetua. Pengetua mengatakan yang dia akan berikan ujian kepada Abu dan jika Abu gagal menjawab, maka Abu harus kekal di darjah 3 dan berkelakuan baik. Abu dibawa masuk ke pejabat Pengetua dan Cikgu Murni terangkan pada Abu dan Abu bersetuju untuk ambil ujian yang akan diberikan.   Pengetua: Apa 3 x 3? Abu: 9 Pengetua: Apa 6 x 6? Abu: 36   Pengetua terus bertanyakan soalan2 berdasarkan tahap pencapaian murid2 UPSR dan si Abu mampu menjawab tiap soalan yang diberikan. Lalu pengetua memandang Cikgu Murni dan berkata, "Saya rasa murid ini sepatutnya berada di darjah 6", Lalu Cikgu Murni berkata pada pengetua, "Saya ada soalan saya sendiri, boleh tak saya ajukan pada Abu?". Pengetua dan Abu bersetuju.   Cikgu Murni: Apa yang lembu ada 4 di badan, tapi saya cuma ada dua? Abu: (berfikir) Kaki   Cikgu Murni: Apa yang ada di dalam seluar kamu tapi tidak pada seluar saya? Abu: Saku   Cikgu Murni: Apa yang bermula dengan huruf "K" akhir dengan "A", ianya berbulu, berbentuk oval, nyaman dan mengandungi lapisan nipis keputihan? Abu: Kelapa   Cikgu Murni: Apakah yang masuk keras dan berwarna "pink", bila keluar lembik dan melekit?   Mata Pengetua terbuka luas dan sebelum sempat dia menahan, si Abu terus menjawab.   Abu: Gula-gula getah (Bubblegum)   Cikgu Murni: Apa yang mereka lakukan, lelaki secara berdiri, wanita secara duduk dan anjing secara tiga kaki?   Mata Pengetua sekali lagi terbuka sangat2 luas dan sebelum dia sempat hendak menahan si Abu terus menjawab.   Abu: Bersalaman   Cikgu Murni: Baik, sekarang saya akan ajukan soalan berbentuk siapakah saya, okay? Abu: Baik Cikgu   Cikgu Murni: Awak memasukkan batang kedalam saya. Awak ikat saya untuk saya berdiri. Saya kebasahan sebelum awak.   Pengetua kelihatan resah dengan soalan yang diajukan oleh Cikgu Murni.   Abu: Khemah   Cikgu Murni: Jari memasuki saya. Awak menggesel-gesel saya bila awak teringatkan saya. Lelaki idaman akan mendapat saya dahulu.   Pengetua semakin resah dan tidak selesa. Lantas terus meneguk segelas Nescafe 3in1.   Abu: Cincin perkahwinan   Cikgu Murni: Saya ada bermacam-macam saiz. Bila saya sakit saya akan meleleh. Bila saya keluar, banyak tisu yang akan digunakan. Bila awak hembuskan saya, akan berasa lega.   Sekali lagi pengetua rasa amat resah dengan soalan yang di ajukan oleh Cikgu Murni dan ingin membantah, tapi si Abu mendahuluinya.   Abu: Hidung   Cikgu Murni: Saya batang yang keras. Hujungnya tajam. Saya akan datang dan masuk dengan lajunya. Abu: Anak panah   Cikgu Murni: Sekarang saya akan ajukan soalan dalam Bahasa Inggeris, okay? Abu: Okay   Cikgu Murni: What word starts with a 'F' and end in 'K' that means lot of heat and excitement? Abu: Firetruck   Cikgu Murni: What word starts with a 'F' and ends in 'K' & if you dont get it you have to use your hand. Abu: Fork   Cikgu Murni: What is it that all men have one of. It's longer on some men than on others, the pope does not use his, and a man gives it to his wife after they are married? Abu: Surname   Cikgu Murni: What part of the man has no bones but has muscles, lots of veins and loves pumping? Abu: Heart   Pengetua menghembuskan nafas kelegaan bila mendengar jawapan yang diberikan oleh si Abu, lantas berkata "Baik hantar murid ini ke Universiti Malaya; jawapan yang saya fikirkan semuanya salah".   .................................................. .......................... 

  P/s: Jika jawapan anda semua salah, anda adalah sama spesies dengan pengetua yang mempunyai pemikiran kuning.....huhuhu

6 comments:

  1. ahaha.. abu budak genius.. killer question from cikgu murni.. ahahah.. giler ar..!

    ReplyDelete
  2. adan::: hehhe...mmg killer question...
    and what are r answer klu kna tny cmni??
    hahhhaa

    ReplyDelete
  3. isk3..budak2 berpikiran suci lagi..hahah

    ReplyDelete
  4. wuahahaaa... panjg entry nie.. tp rugi spa yg xbca.. mmg best gila!! Lagi baik budak tu je la jd pengetua.. Lagi bijak dari pengetua... huhuhuu..

    ReplyDelete
  5. kompom saya tak terfikir dengan jawapan yg diberikan oleh abu tuh.. pemikiran sama sperti pengetua kot.. kahkahkaha

    ReplyDelete
  6. huahua..otak kunig.. tpi soalan tu taklah kuning sgt..pengetua dia jer yg kuning..haha tpy susah gak nak fhamkan soalan ygdibrikan cikgu tu,..huhuhu

    ReplyDelete